سئو

14 تکنیک طلایی برای استفاده حرفه ای از گوگل تگ منیجر

  • ✔️

    1. بهره‌گیری از لایه داده (Data Layer):

    لایه داده، یک منبع اطلاعاتی ساختار یافته است که به GTM کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان و رفتار آنها را دریافت کند. از لایه داده برای انتقال اطلاعاتی مانند شناسه کاربر، جزئیات محصول و رویدادهای سفارشی به GTM استفاده کنید.
  • ✔️

    2. فعال‌سازی رویدادهای سفارشی (Custom Events):

    رویدادهای سفارشی به شما اجازه می‌دهند تا تعاملات خاصی را که به طور پیش‌فرض توسط GTM ردیابی نمی‌شوند، دنبال کنید. مثلا می‌توانید کلیک روی یک دکمه خاص، تکمیل یک فرم یا پخش یک ویدیو را ردیابی کنید.
  • ✔️

    3. متغیرهای تعریف شده توسط کاربر (User-Defined Variables):

    متغیرهای تعریف شده توسط کاربر، امکان ایجاد متغیرهای سفارشی را بر اساس اطلاعات مختلف فراهم می‌کنند. می‌توانید متغیرهایی برای ذخیره اطلاعات مربوط به URL صفحه، نوع دستگاه یا کوکی‌ها ایجاد کنید.
  • ✔️

    4. بهره‌گیری از تریگرهای سفارشی (Custom Triggers):

    تریگرهای سفارشی به شما اجازه می‌دهند تا تگ‌ها را بر اساس شرایط خاصی فعال کنید. می‌توانید تریگرهایی بر اساس رویدادهای سفارشی، متغیرهای تعریف شده توسط کاربر یا ترکیبی از این دو ایجاد کنید.
  • ✔️

    5. دیباگینگ با پیش نمایش و دیباگ (Preview and Debug):

    قبل از انتشار تگ‌ها، حتماً از حالت پیش نمایش و دیباگ استفاده کنید تا از صحت عملکرد آنها مطمئن شوید. این حالت به شما نشان می‌دهد که کدام تگ‌ها فعال شده‌اند و چه اطلاعاتی را ارسال می‌کنند.
  • ✔️

    7. بهره‌گیری از Environmentها برای توسعه و آزمایش:

    قبل از پیاده سازی تغییرات بر روی وبسایت اصلی، از environment های تست و توسعه استفاده کنید تا از بروز خطا جلوگیری شود.
  • ✔️

    8. ردیابی فرم‌ها با بهره‌گیری از Form Submission Listener:

    با بهره‌گیری از این listener می‌توانید اطلاعات مربوط به فرم های پر شده توسط کاربر را ردیابی کنید.
  • ✔️

    9. ردیابی لینک های خروجی (Outbound Links):

    به راحتی لینک هایی که کاربر را از وبسایت شما خارج می کنند را با بهره‌گیری از GTM ردیابی کنید.
  • ✔️

    10. بهره‌گیری از Virtual Pageviews:

    اگر محتوای شما با بهره‌گیری از AJAX بارگیری می شود، می‌توانید از Virtual Pageviews برای ارسال اطلاعات مربوط به این صفحات به گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.
  • ✔️

    11. ایجاد گروه‌های تگ (Tag Sequencing):

    اگر نیاز دارید که چند تگ به ترتیب خاصی فعال شوند، از گروه‌های تگ استفاده کنید.
  • ✔️

    12. ایمپورت و اکسپورت Containerها:

    برای انتقال تنظیمات بین اکانت های مختلف GTM یا برای پشتیبان گیری از تنظیمات، از قابلیت ایمپورت و اکسپورت Containerها استفاده کنید.
  • ✔️

    13. بهره‌گیری از API گوگل تگ منیجر:

    با بهره‌گیری از API گوگل تگ منیجر می‌توانید به صورت برنامه نویسی به GTM دسترسی داشته باشید و تنظیمات را مدیریت کنید.
  • ✔️

    14. ادغام با گوگل آنالیتیکس 4 (GA4):

    از رویدادها و پارامترهای GA4 برای ردیابی دقیق تر و جامع تر رفتار کاربران استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا